Tippek szalonunk házirendjének kialakításához
Bizonyára mindenki érezte már úgy, hogy "na most elég". Ahhoz hogy ez az "eddig-eddig" érzés ne kerítsen hatalmában minket nap mint nap, célszerű már a kezdet kezdetén bizonyos szabályokat felállítanunk a szalonunkban. Mindenkinek a saját igénye és tűréshatára határozza meg, hogy valójában mi is az, amit szeretne a házirendjében szerepeltetni. Néhány ötlettel próbálunk segíteni nektek.......
Nyitva tartás:
A nyitva tartási időt célszerű külön kifüggesztett táblán, jól látható helyre kirakni.
Időpont egyeztetés:
Időpont egyeztetésre a legjobb egy előre behatárolt időintervallumot megadni. Gondolom senki nem szeretné, ha például a vasárnapi ebéd közben csörögne a telefon, vagy épp egy esti családi programot zavarna meg valaki, mert éppen időpontot szeretne egyeztetni velünk.
Időpont egyeztetésre a legcélszerűbb időintervallum a nyitvatartási időnk. Vagy ha csak bizonyos napokon dolgozunk a szalonban, akkor is célszerű az időpontkérést bizonyos keretek közé szorítanunk. Például; hétköznapokon 8-18 óra között.
Időpont foglalás:
A másik igen fontos kérdés a foglalás mikéntje. Legcélszerűbb ha vendégeinket arra kérjük, hogy az időpontot lehetőleg telefonon egyeztessék velünk, hiszen egy Facebook üzenetben, vagy sms-ben jelzett időpontfoglalás, nagyon sok esetben több üzenetváltást kíván, mire megtaláljátok a mindkettők számára legmegfelelőbb időpontot.
A foglalt időpont lemondása:
Talán az egyik legkényesebb téma, de pont ezzel kapcsolatban kell a leghatározottabban fellépnünk.
Bárkivel előfordulhat, hogy közbejön valami és nem tud elmenni a lefoglalt időpontjára. De érdemes megkérni a vendégeket, hogy ilyen esetben lehetőleg 2-3 nappal előtte szóljanak, hogy legyen lehetőséged mást beírni a helyére. Amennyiben valaki többször egymás után nem jelenik meg a lefoglalt időpontban, és nem is értesít minket, hogy nem tud eljönni, azt a vendéget érdemes kihúzni a vendégeink listájáról.
Késés:
A következő kényes téma ha a vendég rendszeresen késik.
Bárkinek közbejöhet olyan dolog ami miatt nem tud odaérni a megbeszélt időben. Ezt természetesen meg is értjük, de azért állítsunk fel határokat. A vendégnek is meg kell értenie, hogy nekünk minden percünk be van osztva, és nem "büntethetjük" az utána következőket az Ő késése miatt. Érdemes a házirendbe foglalni, hogy néhány perces késés esetén milyen szankciókat alkalmazunk (pl. a lecsípünk a szolgáltatásból egy keveset, mondjuk nem kap túl bonyolult, összetett díszítést), illetve hogy hány perces késés után nem tudjuk Őt már fogadni.
Kisgyermekek:
Ezzel a kérdéssel igen megosztóak a vélemények. Vannak kimondottan "gyerekbarát" szalonok, ahol nem probléma, ha a vendég magával viszi kiskorú gyermekét.
Ha te így látod jónak, akkor is érdemes a házirendedbe foglalni, hogy a szülő a nálad töltött időre gondoskodjon a gyermeke elfoglalásáról, szórakozásáról (pl.meséskönyv, színező, játék). Azt viszont mindenképp érdemes figyelembe venni, hogy egy kisgyermek igen ritka esetben képes 1,5-2 órát egy-helyben elücsörögni!
Ha viszont a másik oldalt erősíted ezen kérdés kapcsán, akkor mindenképp célszerű papírra fektetni bizonyos alapszabályokat, hiszen ez a te munkahelyed és ahogy más munkahelyen sem nézi a főnök jó szemmel az ott kószáló kisgyereket, így nálad is nehézséget okozhat ez.
Betegség:
Érdemes a vendégeid figyelmét felhívni, hogy te kifejezetten figyelsz a szalonodban a higiéniára, így őket is kérd meg, hogy ha betegek vagy betegség jeleit észlelik magukon, akkor inkább egyeztessenek veled egy új időpontot. Hiszen ha te figyelsz arra, hogy nálad semmilyen betegséget ne kaphassanak el, akkor ők is figyeljenek, hogy téged (vagy esetleg az utánuk következőt) ne fertőzzék meg.
Talán ezek a legfőbb pontok, amit érdemes szalonunk házirendjébe feltüntetni, de természetesen mindenki maga dönti el, hogy számára mi az ami a legfontosabb szabály.